To be defined generation & digital learning

Kojoj generaciji ljudi vi pripadate?

Psiholozi prate rad i razvoj ljudi od početka XX veka i u periodu od nešto više od sto godina ispraćeno je četiri generacije velikih i malih ljudi. Počevši od generacije vaših prabaka i pradeka-greatest generation od kojih su neki živote izgubili tokom II svetskog rata, preko generacija vršnjaka mojih roditelja-baby boomers koji su gradili svet nakon velikog rata, do generacije X-bezbrižne, situirane i porodično orjentisane generacije. Šta nastaje posle?

Milenijumska ili Y generacija, rođena između 1980. I 2000. godine  (moja generacija) je generacija koja se po istraživanjima 2,5 puta brže prilagođava novonastalim situacijama i razvoju tehnologije, to je generacija koja u današnje vreme donosi zakone i menja svet.

Ali, deca milenijumske generacije polako sedaju u školske klupe. To su deca rođena nakon 2000.godine, čine tzv. Z generaciju ili „TO BE DEFINED GENERACIJU“. O ovoj generaciji se ne zna mnogo, ali znamo da su to deca koja su izgubila klasično detinjstvo, sazrevaju mnogo brže, odrastaju sa tabletom ili mobilnim telefonom u rukama i „žive“ u virtuelnom svetu. Ova generacija je na prvi pogled informatički poprilično pismena, njihove mogućnosti su neograničene, ali imaju problem sa zadržavanjem koncentracije. Istraživanja pokazuju da imate 8 sekundi vremena da zadobijete njihovu pažnju, u suprotnom nema svrhe da se trudite uopšte.

S obzirom da ste sa vremenom ograničeni pri dobijaju njihove pažnje postavlja se pitanje, na koji način to uraditi za tako kratko vreme…da li bombastičnim naslovom, aktuelnom temom koju ćete uplesti u svoje predavanje ili tehnologijom koju koristite?

U okviru projekta „Think science“ obeležili smo Digital learning day i zatražili mišnjenje učenika osmog razreda o ovom načinu učenja. Rezultati su sledeći.

Ako smatrate da je odgovor često i svaki put da učim ono što ste zeleli da čujete, onda ste na pravom putu…ako ne, i dalje moramo naporno da radimo…

Ponekad i često je ohrabrujući odgovor, pogotovo ako živite u Srbiji, gde nastavnici i dalje odbijaju da sa obogate svoja klasična predavanja tehnologijom…
Ugledajte se na decu, oni uveliko sarađuju putem tehnologija…
Na ove procente treba obratiti pažnju, jer upravo kroz istraživanje na internetu razvijaju mnoge od ishoda koji nas čekaju…
Pogledajte…ovo je očekivan odgovor od “to be defined generacije”…vodite se ovim procentom pri osmišljavanju aktivnosti u nastavi!
Izbrišite odgovor vrlo retko, neka bar pređe u odgovor ponekad…a procenat odgovora uvek, neka poraste…

Šta bi mogla da bude pouka koju smo dobili analizom?

Pogledajte poslednja tri odgovora i ne odupirite se digitalizaciji nastavnog procesa, verujte učićete i uživati i vi i vaši učenici!

One Reply to “To be defined generation & digital learning”

Leave a Reply

Your email address will not be published.